{{ result.type_rendered }}
Vuokralaistyytyväisyys on hyvällä tasolla ja jatkaa kehittymistään Retta Managementin toimitila-asiakkuuksissa. Viimeisimmän kyselyn kokonaistyytyväisyys ylsi asteikolla 1–5 lähes neljään (3,96), mikä on noin kymmenyksen edellisvuotta parempi tulos ja hyvin linjassa KTI:n kokonaistyytyväisyyden kanssa (3,97). Kehityksen takana on kohteilla tehty työ ja läsnäolo.
Teetämme johtamissamme toimitilakohteissa vuokralaistyytyväisyyskyselyn 1–2 vuoden välein yhdessä asiakkaidemme kanssa. Kyselyssä selvitämme mm. vuokralaisten tyytyväisyyttä tiloihin, vuokrasuhteeseen ja ylläpitopalveluihin, sekä kartoitamme toiminnan vahvuuksia ja kehityskohteita räätälöidyin kysymyksin.
Kokonaistyytyväisyys nousussa, myös ennätyksiä tehtiin
Retta Managementin hoidossa olevien toimitilakohteiden vuokralaisten kokonaistyytyväisyys nousi kaikissa asiakkuuksissa verrattuna aiempiin mittaustuloksiin. KTI:n toteuttamien kyselyiden eri osa-alueiden (tyytyväisyys tiloihin, vuokrasuhteeseen ja ylläpitopalveluihin) kokonaistyytyväisyydet kehittyivät suhteessa aiempiin mittaustuloksiin ja olivat lisäksi KTI-vertailuaineiston keskiarvon tai sitä paremmalla tasolla. Aktiiviset suosittelijat antoivat parhaat arvosanat sujuvuudesta, joustavuudesta, luotettavuudesta ja hyvästä palvelusta.
Kyselyssä on vuosittain mukana myös räätälöityjä kysymyksiä, joilla arvioidaan myös Rettan suoriutumista. Tuoreissa tuloksissa nämä arviot olivat huikean hyviä, ja niihin on tullut paljon kehitystä. Myös salkkukohtaisissa tuloksissa tehtiin ennätyksiä; erään asiakkaan vuokralaisten antamat arvosanat olivat KTI:n datan perusteella salkun historian parhaat. Sama salkku oli myös koko KTI-vertailuaineiston toiseksi suurin kehittyjä kokonaistyytyväisyydessä.
– Vuokralaistyytyväisyyskyselyiden tulokset ovat mieltä lämmittäviä ja niiden kehitys oikealla suunnalla, vaikka kehitettävää löytyy aina. Panostamme jatkuvasti vuokralaistyytyväisyyteen ja sen kehittämiseen, se on yksi Retta Managementin strategian kulmakivistä, sanoo Retta Managementin toimitilapalveluista vastaava johtaja Immo Suutarinen.
Annetaan aikaa, saadaan aikaa
Tyypillisesti vuokralaiset arvostavat toimitilojen hyvää sijaintia, joustavuutta ja muunneltavuutta. Vuokralaiset nostivat tärkeäksi tyytyväisyyttä edistäväksi tekijäksi myös yhteydenpidon. Vuokranantajan edustaja halutaan tavoittaa helposti ja kokea, että vuokralaisesta aidosti välitetään.
Rettalla on tehty toimitilavuokralaisten tyytyväisyyden eteen ahkerasti kehitystyötä ja panostettu siihen, että voimme antaa vuokralaisille enemmän aikaa kentällä.
– Olemme systemaattisesti pyrkineet allokoimaan aikaa kohteille ja myös näkymään niissä. On mielenkiintoista nähdä, että tekemällä aikaa työlle vuokralaisrajapinnassa sitä jääkin enemmän myös muuhun asiakkuuteen liittyvään työhön, avaa Suutarinen.
Vuokralaistyytyväisyyskyselyt toteutettiin pääosin syksyllä 2024. Kokonaistyytyväisyydestä kertovat tulokset ovat kaikissa kyselyissä vertailukelpoisia. KTI:n valtakunnallisessa vertailuaineistossa oli mukana lähes 2800 toimitilavuokralaisen asiakaspalaute.
Lisätietoja
Immo SuutarinenJohtaja, ToimitilapalvelutRetta Managementimmo.suutarinen(a)rettamanagement.fi+358 400 518 868
Lue lisää toimitilojen kiinteistöjohtamisesta Retta Managementilla