{{ result.type_rendered }}
Retta Management on kehittänyt räätälöitävän vuokralaisportaalin ja sovelluksen, jotka voidaan ottaa käyttöön asiakkaan omalla brändillä. Moderni ratkaisu luo yhtenäisen digitaalisen palvelukokonaisuuden, joka parantaa vuokralaisten kokemusta, tehostaa kiinteistönhallintaa ja avaa mahdollisuuksia innovatiivisille palveluille.
Toimimme asiakkaidemme kiinteistönhallinnan ja -johtamisen kumppanina tarjoamalla mm. kiinteistöjen manageeraust, teknistä ja hallinnollista isännöintiä, asuntojen ja toimitilojen vuokrausta sekä talous- ja vuokravalvontapalveluita. Tavoitteenamme on varmistaa kiinteistöjen sujuva arki, tehokas ylläpito ja arvon säilyminen sekä omistajille että asukkaille. Jokaiselle asiakkaalle räätälöidään juuri heidän tarpeisiinsa sopivat toimintamallit.
Nyt halukkaille ovat saatavilla myös valmiit asukasportaalit ja mobiilisovellus, jotka rakentavat uudenlaista vuokralaiskokemusta ja tehostavat kiinteistönhallintaa.
Vuokralaisportaalimme mahdollistaa vaivattoman hallinnan kaikista vuokra-asumisen toimista, kuten pysäköinnin, saunavuoron, kerhohuoneen ja pesutuvan varauksista, huoltopyyntöjen tekemisestä ja seurannasta. Palvelu on selkeä ja helppokäyttöinen, ja toimii sujuvasti sekä selaimessa että mobiilisovelluksessa. Seuraavaksi yhteydenottoja sujuvoitetaan entisestään tekoälyä hyödyntäen.
“Panostamme vuokralaiskokemukseen hakemuksesta asuntonäyttöihin, muuttoon ja huolettomaan asumiseen. Vuokralaisportaalin tavoitteena on tehdä arjesta sujuvaa etenkin mobiilissa, jossa suurin osa asioinnista tapahtuu. Vuokra-asumisesta saa kaiken irti, kun tiedot löytyvät helposti ja palvelut voi varata vaivattomasti. Yhteydenotot hoituvat kätevästi esimerkiksi live-chatissa tai chatbotin kautta”, kertoo Retta Managementin kehitysjohtaja Paavo Karlin.
Räätälöitävä ja helposti käyttöönotettava teknologia antaa meille mahdollisuuden erottua markkinassa omalla ilmeellämme ja luoda vuokralaisillemme lisäarvoa helposti käytettävissä olevien palveluiden kautta.
Vuokralaisportaali mahdollistaa joustavat räätälöinnit, jotka antavat asiakkaille työkalut uusien palvelu- ja liiketoimintamallien kehittämiseen. Esimerkiksi CapMan Real Estate otti alustamme käyttöönsä lanseeratessaan Leonan, uuden vuokra-asumiskonseptin, joka tarjoaa portaalin kautta vuokralaisille tilavarauspalvelun lisäksi myös lifestyle-etuja. Innovatiiviset ratkaisut parantavat vuokralaiskokemusta ja laajentavat samalla kiinteistösijoittajien ja omistajien mahdollisuuksia kehittää tuote- ja palveluvalikoimaansa.
“Räätälöitävä ja helposti käyttöönotettava teknologia antaa meille mahdollisuuden erottua markkinassa omalla ilmeellämme ja luoda vuokralaisillemme lisäarvoa helposti käytettävissä olevien palveluiden kautta. Leona-konseptin ydintä on digitaalinen mukavuus, joten toiveidemme mukainen räätälöinti oli olennaista property management -kumppanin valinnassa”, kertoo Ilkka Tomperi, CapMan Real Estaten operatiivinen johtaja ja osakas.
“Asumiskokemuksesta on selkeästi tullut trendi, ja teknologiamme vastaa tähän tarpeeseen. On ollut upeaa tehdä yhteistyötä Capmanin kanssa, sillä he ovat modernin vuokralaiskokemuksen ytimessä uudella Leona-konseptillaan”, iloitsee Karlin.
Vuokralaisportaali ja natiivisovellus on rakennettu yhteistyössä Loihteen kanssa käyttäen Reactia. Toteutuksessa hyödynnetään Microsoftin Azure‑pilvipalvelua ja Azure B2C‑tunnistautumista. Integraatiot on toteutettu API‑rajapinnoilla; keskeisiä yhteyksiä ovat Dynamics 365 ja Tampuuri. Dynamics toteutuksessa kumppanimme on ollut jo vuosia Twoday. Sama infrastruktuuri voidaan ottaa käyttöön usealle brändille, mikä mahdollistaa multibrändäyksen ilman erillisten alustojen rakentamista. Asiakkaan ilme voidaan räätälöidä nopeasti – värit, design, logot ja palvelun nimi mukautetaan asiakkaan brändiin, ja uusia brändejä voidaan lisätä ketterästi.
Natiivisovellus valittiin optimaalisen suorituskyvyn ja käyttökokemuksen takia. Se tarjoaa paremmat laitekohtaiset responsiivisuusominaisuudet, sujuvamman offline‑tuen ja paikallisen tallennuksen sekä hyödyntää laiteominaisuuksia tehokkaammin.
Retta Management vastaa teknisestä käyttöönotosta ja portaalin ylläpidosta asiakkaan puolesta, joten asiakas ei joudu koordinoimaan useita toimittajia. Rettan projektitiimi integroi portaalin osaksi asiakkaan prosesseja ja varmistaa yhtenäisen, saumattoman käyttökokemuksen. Asiakkaat voivat tarjota vuokralaisilleen modernin asumiskokemuksen, ja Retta Management pystyy ylläpitämään entistä tehokkaampia ja asukasystävällisempiä kiinteistönhallintapalveluita.
”Vuokralaisportaalimme on osa prosessejamme – luonnollinen, ei ylimääräinen kerros. Olemme käyttäneet valtavasti aikaa ja onnistuneet rakentamaan modernin ja skaalautuvan ratkaisun, joka on asiakkaidemme otettavissa käyttöön avaimet käteen -palveluna. Asiakkaidemme etu on, että samalta kumppanilta saa sekä kiinteistönjohtamisen että siihen liittyvän teknologian ylläpidon”, kertoo Karlin.
Paavo KarlinKehitysjohtajaRetta Managementpaavo.karlin@rettamanagement.fiP. 044 280 9029