Lisää läpinäkyvyyttä toimitilojen manageeraukseen – avaamme toiminnanohjauksen asiakkaillemme

Retta Management uudistaa asiakasyhteistyötä läpinäkyvyydellä: tarjoamme asiakkaillemme reaaliaikaisen, yhtenäisen näkymän toiminnanohjaukseen. Vuosikellon mukaiset työtehtävät ja niiden eteneminen ovat seurattavissa helposti yhdessä paikassa. Avoin yhteistyömalli selkeyttää asiakkuuden johtamista, tehostaa viestintää ja parantaa sekä asiakas- että työntekijäkokemusta.

Olemme kehittäneet asiakkuuden johtamismallin, jossa toiminnanohjaus toimii yhteisenä raamina asiakkaan ja palvelutiimin välillä. Malli korostaa joustavuutta ja ihmisläheisyyttä: prosessit ovat selkeästi määriteltyjä, mutta muokattavissa asiakkaan tarpeiden mukaan. 

”Toiminnanohjaus on pohjimmiltaan organisoitumista. Olemme yhdessä asiakkaan kanssa luoneet raamin asiakkuuden johtamismallille, jonka pohjalta määritetään yhteisesti asiakkuuden vuosikello ja ne asiat, joita toiminnanohjausjärjestelmän kautta seurataan”, kertoo Immo Suutarinen, Retta Managementin toimitilapalveluiden johtaja.

Reaaliaikainen seuranta ja työtehtävien hallinta

Kiinteistömanageroinnin arki sisältää paljon toistuvia tehtäviä: budjetointi, vuokralaispalaverit, kohde- ja palveluntuottaja-auditoinnit sekä muut vuosittain toistuvat toimenpiteet. Dynamo-järjestelmä automatisoi muistutukset ja tehtävämääritykset muun muassa kiinteistöpäälliköille ja talouspuolen ammattilaisille. Asiakas näkee samasta näkymästä, mitkä tehtävät ovat käynnissä, kuka niistä vastaa ja milloin ne on kuitattu valmiiksi.

Näkymä Retta Insight -työkalun Power BI -raportilta. Esimerkki vuosikello-näkymästä palvelupyyntöjen käsittelyjen tilanteesta.

Systemaattinen toiminnanohjaus varmistaa myös, että kriittinen tieto siirtyy sujuvasti henkilöstövaihdoksissa ja poissaolotilanteissa. Järjestelmään tallennetaan muun muassa palveluntuottajat ja kohdekohtaiset tiedot, jolloin työtehtävät voidaan siirtää tehokkaasti seuraavalle vastuuhenkilölle ilman tietokatkoksia.

Läpinäkyvyys lisää asiakkaiden luottamusta ja varmistaa, ettei yksikään yksityiskohta jää huomioimatta.

Vähemmän turhaa viestintää, parempi asiakaskokemus  

Retta Managementilla toiminnanohjausjärjestelmä ei ole pelkkä sisäinen työkalu – myös asiakkaat saavat reaaliaikaisen näkymän kohteiden hallintaan yhdellä silmäyksellä. Tietoja ei tarvitse etsiä Exceleistä tai kysellä sähköpostitse: järjestelmä näyttää suoraan tehdyt palvelupyynnöt ja suunnitelmat tuleville kuukausille. Asiakasyrityksen ja Retta Managementin henkilöstö voivat luottaa siihen, ettei mikään yksityiskohta jää hoitamatta, ja aikaa vapautuu olennaiseen.

Immo Suutarinen: ”Läpinäkyvyys lisää asiakkaiden luottamusta ja varmistaa, ettei yksikään yksityiskohta jää huomioimatta. Sekä sisäisesti että ulkoisesti on helppo nähdä, kenelle mikäkin tehtävä kuuluu ja mihin mennessä se tulee suorittaa.”

Panostus toiminnanohjaukseen näkyy sekä arjen sujuvuutena että luottamuksena järjestelmän kehittymiseen.

Selkeä toiminnanohjaus lisää työn mielekkyyttä 

Myös Retta Managementin oma henkilöstö hyötyy järjestelmästä: tehtävien ja vastuiden selkeys vähentää stressiä ja auttaa hallitsemaan työkuormaa. Kati Gustafsson, Retta Managementin kiinteistöpäällikkö, toteaa: 

”Dynamo auttaa hallitsemaan kokonaisuutta. Arvostan todella sitä, että yrityksemme panostaa toiminnanohjaukseen sekä jatkuvasti kehittyviin digitaalisiin työkaluihin. Viimeisen viiden vuoden digiloikka on ollut merkittävä, ja panostus toiminnanohjaukseen näkyy sekä arjen sujuvuutena että luottamuksena järjestelmän kehittymiseen.”

Lisätiedot

Immo Suutarinen
Johtaja, toimitilapalvelut
Retta Management
immo.suutarinen@rettamanagement.fi
+358 400 518 868