{{ result.type_rendered }}
Asukastyytyväisyys on Retta Asuntovuokraukselle erittäin tärkeä mittari, minkä vuoksi keräämme toiminnastamme kuukausittain asukaspalautetta. Kyselyitämme on kolme erilasta: sisäänmuutto, asumisen aikainen sekä poismuutto. Vuonna 2024 saimme yli 4000 vastausta, jotka auttavat meitä kehittymään ja pitämään palvelumme korkealla tasolla.
Olemme asettaneet vastauksille hälytysrajat, joilla varmistamme tehokkaan palautteeseen vastaamisen ja asioiden jatkokäsittelyn. Tilanteen vaatiessa luomme suoraan työpyynnön huoltoyhtiölle tai kontaktoimme palautteen antajat lisätietoja varten mahdollistaen tehokkaan toiminnan saapuneiden palautteiden pohjalta. Saadut arviot käsitellään ylläpidon ja vuokrauksen tiimeissä, minkä perusteella teemme toimenpiteitä yksittäisissä taloyhtiöissä sekä kehitämme toimintaamme kohti entistä parempaa asukaskokemusta. Arvosanatavoitteet on viety myös isännöitsijöiden ja vuokravälittäjien henkilökohtaisiin tavoitteisiin. Nopea reagointi ja jatkuva seuranta kehityskohteisiin mahdollistavat korkean asukastyytyväisyyden.
Sisäänmuuton osalta suositteluastelu nousi reilusti edellisestä vuodesta ja nousua tapahtuikin asukastyytyväisyydessä kaikkien kysymyksien osalta. Vuokravälittäjän tavoitettavuus ja tyytyväisyys asuntovuokrauksen palveluihin on ollut Rettalla jo ennestään kovalla tasolla, mutta vuonna 2024 arvosanat nousivat edelleen. Myös muuttoon liittyvät käytännön asiat koetaan sujuviksi ja sanallisissa palautteissa korostui, että välittäjät olivat helposti lähestyttävissä ja heidän tietämys asunnoista ja asuinalueen palveluista oli ensiluokkaista.
Retta Managementilla onkin kohdekohtaiset ammattitaitoiset vuokravälittäjät, jotka tuntevat alueensa perinpohjaisesti sekä tekevät asunnon vuokraamisesta sujuvaa ja vaivatonta vuokralaisille. Välittäjiemme helppo tavoitettavuus ja asiantuntemus kohteesta myös nopeuttavat vuokrausprosessia.
”Ihanat joustavat välittäjät”
” Hinta -laatusuhde kohdallaan”
” The Retta service was so nice and please keep it up!”
” Välittäjä oli erinomainen!”
”Vuokrasopimuksen tekeminen oli helppoa ja nopeaa!”
Asumisen aikainen suositteluaste nousi merkittävästi edelliseen vuoteen verrattuna, kun taas poismuuton suositteluaste vastaavasti laski verrattuna edelliseen vuoteen. Asumisen aikaisen kyselyn palautteista erityisesti tiedottaminen ja asiakaspalvelu saivat kiitosta ja arvosanat nousivat edellisestä vuodesta. Rettalla onkin panostettu viime vuosina merkittävästi asiakaspalvelun tavoitettavuuden ja laadun parantamiseen ja se on näkynyt arvosanoissa. Retta Managementin asiakaspalvelussa on mm. toteutettu kattava järjestelmäuudistus kontaktihallinnan osalta.
“The staff of customer service line was helpful”
”The general responsiveness of the customer service is great and fast. Any problem I had so far was resolved quickly and effectively. The apartment complex is clean and well maintained.”
Retta Managementin vuokralaisilla on käytössään myös OmaRM-palvelu, joka on sähköinen palvelukanava vuokralaisille asumisen asioiden hoitoon. OmaRM-palvelussa vuokralaiset voivat omien tietojen ja varausjärjestelmien lisäksi hyödyntää chatbottia tai keskustella asiakaspalvelun kanssa livechatissa joka arkipäivä. Asukkaat arvostavat, kun mieltä askarruttavat asiat ovat helposti ja matalalla kynnyksellä saavutettavissa. Esimerkiksi, jos asukas ei löydä jotain tarvitsemaansa OmaRM-palvelusta, on palvelun livechat nopea tapa saada helposti apua asiakaspalvelustamme.
”Yhteisten tilojen ja piha-alueiden siisteys on hoidettu hyvin.”
“Kaikki sujui mallikkaasti.”
Asukastyytyväisyyden myönteinen kehitys kertoo onnistuneista parannuksista, ja jatkamme työtä entistä sujuvamman ja viihtyisämmän asumiskokemuksen varmistamiseksi. Kuuntelemalla asukkaita ja kehittämällä palveluita kokonaisvaltaisesti voimme luoda entistä parempia asumisen ratkaisuja nyt ja tulevaisuudessa.
Lisätietoja:
Juulia LaineAsiakkuusjohtajaRetta Management+358 40 507 5361juulia.laine@rettamanagement.fi